Crowdfunding journalism

Binnenkort heb ik een gesprek met Bob van ‘t Klooster, bedenker en initiatiefnemer van Nieuwspost.nl. In het kort: een brug tussen de behoefte aan goede journalistiek bij publiek en journalisten die dat kunnen leveren. Iedereen chipt een klein bedragje in, vele kleine bedragen kamen één groot bedrag en daarmee kunnen journalisten aan de slag.

De beloning zit ’em in de productie, de exclusieve toegang of voorvertoning of een eervolle vermelding op de aftiteling. Een eenvoudig principe waar studenten journalistiek hun voordeel mee kunnen doen. Ze hebben tijd, ideeën en een kleine beurs. Misschien een idee voor een echte opdracht – bedenk een concept en dien het in op Nieuwspost. Als jullie/jij de fondsen er voor krijg(t)en, ga(an) je/jullie het ook daadwerkelijk uitvoeren. <<

[vimeo 20137254 w=600 h=400]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.